{"id":32154,"date":"2014-09-24T11:00:40","date_gmt":"2014-09-24T09:00:40","guid":{"rendered":"https:\/\/ingenjoren.se\/?p=32154"},"modified":"2024-01-23T02:23:50","modified_gmt":"2024-01-23T01:23:50","slug":"nevs-varslar-upp-till-200","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/ingenjoren.se\/2014\/09\/24\/nevs-varslar-upp-till-200\/","title":{"rendered":"Nevs varslar upp till 200 anst\u00e4llda"},"content":{"rendered":"

Upp till 200 personer kan s\u00e4gas upp p\u00e5 Nevs p\u00e5 grund av arbetsbrist, skriver biltillverkaren i ett pressmeddelande.<\/p>\n

Upp till 200 personer kan s\u00e4gas upp p\u00e5 Nevs p\u00e5 grund av arbetsbrist, skriver biltillverkaren i ett pressmeddelande. (Uppdaterad)
\n<\/strong><\/p>\n

Enligt biltillverkaren beror upps\u00e4gningen p\u00e5 arbetsbrist ”d\u00e5 beslut om produktionsstart kommer att dr\u00f6ja”.<\/p>\n

Nevs uppger<\/a> att man m\u00e5ste l\u00f6sa den l\u00e5ngsiktiga finansieringen och arbeta igenom aff\u00e4rsplanen med en ny huvud\u00e4gare innan ett beslut om produktionsstart kan fattas. Nevs har anm\u00e4lt varsel om upps\u00e4gning av upp till 200 anst\u00e4llda till Arbetsf\u00f6rmedlingen och upps\u00e4gningarna kommer att genomf\u00f6ras under september m\u00e5nad. Enligt TTELA \u00e4r huvuddelen som ber\u00f6rs kopplade till produktionen.<\/p>\n

I slutet av augusti medgavs Nevs en f\u00f6retagsrekonstruktion f\u00f6r att kunna forts\u00e4tta sin verksamhet. Tidigare samma m\u00e5nad fick Nevs anst\u00e4llda anst\u00e4llda sin l\u00f6n senare \u00e4n den 25, p\u00e5 grund av att biltillverkaren inte hade kunnat betala ut l\u00f6nerna i tid.<\/p>\n

L\u00e4s tidigare artiklar om Nevs:<\/p>\n

Nevs medges rekonstruktion<\/a><\/p>\n

Nevs anst\u00e4llda utan l\u00f6n i dag<\/a><\/p>\n

Ania Obminska<\/strong><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Upp till 200 personer kan s\u00e4gas upp p\u00e5 Nevs p\u00e5 grund av arbetsbrist, skriver biltillverkaren i ett pressmeddelande.<\/p>\n","protected":false},"author":10,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"_relevanssi_hide_post":"","_relevanssi_hide_content":"","_relevanssi_pin_for_all":"","_relevanssi_pin_keywords":"","_relevanssi_unpin_keywords":"","_relevanssi_related_keywords":"","_relevanssi_related_include_ids":"","_relevanssi_related_exclude_ids":"","_relevanssi_related_no_append":"","_relevanssi_related_not_related":"","_relevanssi_related_posts":"141414,134782,135066","_relevanssi_noindex_reason":"","footnotes":""},"categories":[222],"tags":[],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/ingenjoren.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/32154"}],"collection":[{"href":"https:\/\/ingenjoren.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/ingenjoren.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/ingenjoren.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/10"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/ingenjoren.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=32154"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/ingenjoren.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/32154\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":137353,"href":"https:\/\/ingenjoren.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/32154\/revisions\/137353"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/ingenjoren.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=32154"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/ingenjoren.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=32154"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/ingenjoren.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=32154"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}