\u00c4ven Sofia Johannesson<\/strong> p\u00e5 Astrazeneca konstaterade att det fanns stora likheter i kursdeltagarnas utmaningar. Hon tyckte att kursen var en bra blandning mellan personlig utveckling och fakta om verktyg och arbetsmodeller. Inte minst var det intressant att f\u00e5 en bild av arbetsvardagen p\u00e5 ett annat f\u00f6retag.<\/p>\n\u2013 Utbytet fr\u00e5n kurskollegerna \u00e4r v\u00e4ldigt relevant, s\u00e4ger hon. Jag har skaffat flera bra kontakter.<\/p>\n
Tord Karlin n\u00e4mner ocks\u00e5 att det grundl\u00e4ggande innovationsarbetet l\u00e4tt kan hamna i skymundan bakom mer snabba eller akuta projekt som f\u00f6retaget driver.<\/p>\n
\u2013 En sak jag tog med mig fr\u00e5n kursen \u00e4r vikten av storytelling, s\u00e4ger han.<\/p>\n
Det tidiga<\/strong> innovationsarbetet handlar ofta om n\u00e4st-n\u00e4sta generation av produkten och innovationsledarens arbete handlar ocks\u00e5 om att g\u00f6ra innovationsverksamheten begriplig internt i organisationen, till exempel genom att p\u00e5 ett par minuter i hissen ber\u00e4tta vad man g\u00f6r.<\/p>\n\u2013 Det kr\u00e4vs ocks\u00e5 mod fr\u00e5n f\u00f6retagsledningar, s\u00e4ger han, att v\u00e5ga satsa p\u00e5 s\u00e5dant som kanske inte blir n\u00e5got. Man m\u00e5ste ju s\u00e5 f\u00f6r att senare kunna sk\u00f6rda.<\/p>\n
Sture Henckel<\/strong><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"Sveriges Ingenj\u00f6rers kurs Leda Innovation i vintras gav b\u00e5de sj\u00e4lvinsikt och nya verktyg f\u00f6r att leda innovationsarbete, enligt deltagarna. En detalj som inte ska underskattas \u00e4r att ber\u00e4tta om innovationerna f\u00f6r de \u00f6vriga i f\u00f6retaget. Att leda innovationsarbete kan delvis kr\u00e4va ett annat arbetss\u00e4tt \u00e4n att leda \u201dvanliga\u201d avdelningar i ett f\u00f6retag. Under vintern har […]<\/p>\n","protected":false},"author":6,"featured_media":54858,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"_relevanssi_hide_post":"","_relevanssi_hide_content":"","_relevanssi_pin_for_all":"","_relevanssi_pin_keywords":"","_relevanssi_unpin_keywords":"","_relevanssi_related_keywords":"","_relevanssi_related_include_ids":"","_relevanssi_related_exclude_ids":"","_relevanssi_related_no_append":"","_relevanssi_related_not_related":"","_relevanssi_related_posts":"127103,128003,128609","_relevanssi_noindex_reason":"","footnotes":""},"categories":[21],"tags":[17,34,64],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/ingenjoren.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/54842"}],"collection":[{"href":"https:\/\/ingenjoren.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/ingenjoren.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/ingenjoren.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/6"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/ingenjoren.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=54842"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/ingenjoren.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/54842\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":139532,"href":"https:\/\/ingenjoren.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/54842\/revisions\/139532"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/ingenjoren.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/54858"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/ingenjoren.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=54842"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/ingenjoren.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=54842"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/ingenjoren.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=54842"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}