GUIDE: Ny på jobbet – tänk på det här

Foto: Mostphotos

Ge dig själv en bra start på nya jobbet. Här är några enkla tips som hjälper dig  på vägen.

  • Var dig själv. De har anställt dig av en anledning och du duger som du är.
  • Lär känna dina kollegor. Presentera dig självmant.
  • Be om en introduktion när du känner dig osäker. Det är inte någon som tror att du kan allt från start.
  • Håll koll på att du gör rätt saker. Stäm av regelbundet med din chef.
  • Var öppen med om du inte hinner med eller gjort ett misstag. Chefen vill helst av allt veta i god tid, inte få överraskningar.

Lämna en kommentar

Senaste nytt

Starta eget? Här är hindren du behöver komma över

Starta eget? Här är hindren du behöver komma över

Är du lockad av att starta eget, men känner osäkerhet inför att ta det steget? Här är några av de vanligaste myterna – och tipsen som tar dig från tanke till handling.
Fler artiklar