Efterlysning: Hur har det gått att få jobb efter utbildningen?

Studenter Albanova

Foto: Mostphotos

Det är lågkonjunktur och tuffare att få jobb. Men i statistiken är det svårt att se hur det går för nyexade. Om du blev eller någon du känner blev klar med ingenjörsutbildningen det senaste året: Skriv ett kort meddelande till Ingenjören och berätta.

När gick du ut? Vad pluggade du? Har du fått jobb? Hur lång tid tog det? Hur många jobb sökte du? Var det lätt eller svårt att få jobb? Hur har det känts eller hur känns det nu?

Svara på de frågor som känns relevanta för dig. Vi är tacksamma för alla svar!

Mejla oss på ingenjoren@sverigesingenjorer.se och berätta.

Lämna en kommentar

Senaste nytt

Svårt att hitta sommarjobb: ”Arbetsgivarna behöver steppa upp”

Svårt att hitta sommarjobb: ”Arbetsgivarna behöver steppa upp”

Fyra av tio ingenjörsstudenter blir utan sommarjobb i sommar. Och av de som fått jobb har de flesta ett sommarjobb som inte förutsätter ingenjörskunskaper. ”Jag hade hoppats på en större skillnad sedan förra årets undersökning” säger förbundsordförande Ulrika Lindstrand.
Fler artiklar