Därför införde Crossnet mobilfria möten och fokustid
När digitala möten, mejl och notiser tar över arbetsdagen riskerar fokus, återhämtning och arbetsglädje att gå förlorade. Allt fler företag ser nu behovet av digital detox – inte som en fluga, utan som en strategi för en mer hållbar arbetsmiljö.
Fler aktuella artiklar
-
Arbetslösheten bland ingenjörer når pandemisiffror
Arbetslösheten bland ingenjörer ökar och det sker i alla åldersgrupper, utbildningsinriktningar och i alla delar av landet. Den är fortfarande hög inom byggbranschen, men det som oroar mest är utvecklingen inom data, elektronik och automation. -
Skapa tryck i hållbarhetsfrågor på jobbet – 7 tips
Sitt inte tyst om hållbarhetsarbetet haltar. Ställ krav och försök förändra. I slutändan handlar det om företagets överlevnad, menar Magnus Hedenmark, ordförande i Ingenjörer för miljön. -
Fjärilar i magen inför första jobbet – här är tipsen för en bra start
Att börja sitt första ingenjörsjobb kan kännas nervöst. Förutom själva jobbet ska man lära sig nya system, rutiner och alla småsaker som ofta bara sitter i väggarna. Dessutom vill man göra ett gott intryck. Lisa Rosengren, karriärcoach på TRR, ger tips som kan dämpa oron. -
Arbete utomhus ökar kreativitet och minskar stress
Naturen ger oss bättre fokus, mindre stress och mer vidlyftiga idéer. Ändå envisas vi med att jobba inomhus. Så vad står i vägen för utomhuskontoret? -
Stor skillnad i könsfördelning på konsultbolagen
Jämn fördelning mellan kvinnor och män är ett mål för många konsultföretag. Men hur går det? Så här är könsfördelningen på 53 teknik- och IT-konsultbolag. -
Tänk inte: ”Jaha, då var det ett år till nästa semester”
Om du kommit tillbaka efter semestern och känner att det är segt att jobba – då är du inte ensam. Men det finns knep för att göra det lättare för dig själv. Och det är värt att titta på sin egen attityd.
Fortsätt utforska
Tema: diagnoser i arbetslivet
Måste man berätta om sin diagnos på anställningsintervjun?
Civilingenjören Hanna fick en autismdiagnos i tonåren men har inte berättat för sin arbetsgivare. Men måste man det? Förbundsjuristen Jenny Rosenbaum svarar.
Skärp dig – 14 etikettråd för jobbet
Ett gott bemötande gentemot kunder är ofta en självklarhet, men hur beter ni er mot varandra på jobbet? Här är 14 steg till ett mer respektfullt bemötande i arbetsvardagen.








